Alweer een maand verder - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mieke Jansen - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mieke Jansen - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder

Door: Mieke Jansen

Blijf op de hoogte en volg Mieke

26 Februari 2013 | Noorwegen, Oslo

Als ik alles zou moeten vertellen wat ik heb meegemaakt afgelopen maand, kan ik wel een maand blijven typen. Ik denk dat dit een raar puntsgewijs verhaaltje wordt, maar ik zal er proberen iets leuks van te maken.

- 5 Februari was het International pancake day. Een dag die groot gemarkeerd staat in mijn agenda, want zoals de meesten weten ben ik wel een pannenkoeken liefhebber. Ik had een aantal klasgenootjes uitgenodigd om pannenkoeken te komen eten en het was een groot feest met suiker, appel, rozijnen, jam, chocopasta, banaan & een heleboel gezelligheid!

- Mijn eerste meters langlaufen zijn een feit! Met vallen en opstaan (i.p.v. stoten, zoals ik in het vorige verhaaltje verkeerd had geschreven) heb ik nu enkele rondjes gemaakt. Het is bizar hoe dicht de natuur bij de grootste stad van Noorwegen is, vanaf mijn kamer tien minuutjes. Ik ben misschien niet het grootste talent, maar het is me ook niet met de paplepel ingegoten, zoals bij sommige kinderen bijna letterlijk wordt gedaan. Er zijn ouders die een “cross country skiing baby trolley” aan zichzelf hebben vast gemaakt. Ik stond met verbazing te kijken, maar het meisje met wie ik was zei: “Waarschijnlijk hebben ze zoiets voor fietsers in Nl”. Het tja, dat is ook wel zo..

- Het is geen fabeltje dat alcohol zo duur is hier, bij het uitgaan hoef je niet raar op te kijken als je 70 kronen/10 euro betaalt voor een biertje. Verhalen over feestjes met een dronken einde zal ik dus ook niet snel kunnen schrijven, tenzij ik de staatsloterij win.
Twee weken terug was er een "full moon party" in de studentenpub. Ik was met Eva, een ander Nederlands meisje die ik heb leren kennen, en uiteindelijk met de hele groep “international students”. Lekker alles en iedereen onder gekliederd met verf en het feestje kon beginnen! Gelukkig zagen we er zelf nog een beetje vertoonbaar uit.

- Op donderdagavond ga ik meestal met mijn klasgenootjes wat drinken en doen we spelletjes avond. De regels van “Kingsen” zijn alweer uitgewisseld om nieuwe creaties te kunnen introduceren in eigen land, ik was de winnaar met het spel “Scabble” en als laatst deden we een Noors spelletje, maar we hebben er meer een vertaal-wat-er-op-het-kaartje-staat-en-je-verdient-de-punten spel van gemaakt. Er zijn redelijk wat woorden die hetzelfde klinken in het Nederlands, dus gelukkig heb ik wat punten gescoord.

- Over hoe lekker het terrassen en in de zon zitten was, zal ik niet te lang uitweiden, dan wordt elke lezer jaloers. Maar oké, ik geef toe; er zijn ook momenten dat ik denk dat ik op de Noordpool leef. En omdat het hier soms nog niet koud genoeg is, ben ik ook nog naar een Icebar en naar een BBQ geweest.

- Gewoontes die ik tot nu toe heb meegemaakt:
1. Schoenen uit wanneer je ergens binnenkomt.
2. Overal een thermoskan mee naartoe nemen.
3. Rond vier/vijf uur avondeten.
(ik hoop dat er meer bijkomen)

- Als toerist heb ik het Munch Museam en het skimuseum/skischans in Holmenkollen gezien. 13/14 Maart zullen daar wedstrijden zijn wat een groot evenement is in Noorwegen. Ik ben erbij!

-Ohja! Om de hoofdreden van mijn mooie tripje niet te vergeten; het Engels spreken gaat elke dag beter. Mijn lessen zijn interessant al is het maar zes uur in de week. Ik schrijf nu een paper over het ontstaan van Facebook en ben een eigen website aan het bouwen, alleen jammer dat ik niet het brein heb om de nieuwe Marck Zuckerberg te worden.

Er zijn nog wel duizend dingen die ik graag aan jullie wil vertellen, maar daar wordt het lezen niet leuker van. Ik zal wat foto’s toevoegen om wat indrukken te geven.

Bedankt voor de reacties van vorige keer, leuk wat te horen vanuit Nederland.

Liefs Mieke

  • 26 Februari 2013 - 21:03

    Diny:

    leuk verslag Mieke, je hebt gelukkig een vol programma, stuur die zon ook maar deze kant op, dit kwakkel weer hier begint te vervelen, een terrasje pikken lijkt me ook wel ,

  • 26 Februari 2013 - 21:20

    Broertje Jansen:

    Van die schans af gezuster! Knappen met die zooi!

  • 26 Februari 2013 - 21:25

    Mieke:

    Hahaha dat laat ik liever aan jou over broertje! Misschien met je crossmotor? Lijkt me geen slecht idee al zeg ik het zelf!

  • 26 Februari 2013 - 22:24

    Rachèl:

    Hai Mieke,

    Via een FB bericht van Winand zag ik de link naar jouw 'waarbenjij.nu' en kon ik mijn nieuwsgierigheid natuurlijk niet bedwingen om even een kijkje te nemen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar. Geniet van je tijd in Noorwegen en ik ga je belevenissen volgen! Liefs vanuit Het Vogelbosje, Rachèl

  • 02 Maart 2013 - 20:28

    Anita Haggeman:

    Hallo Mieke

    Bij bakker gaat alles goed maar we missen je wel,maandag 4 maart hebben we personeelsfeest
    we zullen wel zien wat we gaan doen. Neem het er nog even lekker van we zullen nog wel meer
    van je horen.

    Groetjes Anita Haggeman

  • 04 Maart 2013 - 19:07

    Marietje:

    Hoi Mieke,
    Wat een prachtig verslag ,wat een genieten daar zeg ,en wat een fijne kontakten heb je daar.
    De taal en studie gaan goed, wat wil je nog meer! Het is hier lekker voorjaars weer 11gr. vandaag,
    de sneeuwklokjes en krokussen bloeien volop. Liefs uit Brummen.

  • 07 Maart 2013 - 17:59

    Margje En Ab:

    Hoi Mieke,
    We genieten elke keer van je verslag. We hebben hier ook een paar dagen in de zon kunnen zitten, maar komende week komt er weer sneeuw en ....?
    Groeten uit Vorden,
    Mena

  • 31 Maart 2013 - 21:23

    Margriet:

    Hoi Mieke,
    Heb je weblog gelezen. Leuk om jouw belevenissen te volgen. Veel plezier daar!
    Groeten Margriet B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Oslo, Noorwegen

-

Recente Reisverslagen:

12 April 2013

Als een klein kind in de chocolade fabriek

26 Februari 2013

Alweer een maand verder

04 Februari 2013

Een beetje gek, maar mega leuk!

28 Januari 2013

Het lijkt wel een sprookje!

25 December 2012

Nog een maandje
Mieke

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 5281

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Oslo, Noorwegen

Landen bezocht: